כלים דיגיטליים תומכי למידה

כליים דיגיטליים התומכים בלמידה מחזירים את ההרצאה למוקד הלמידה ומאפשרים לך המרצה:

  • להעשיר את הלמידה במדיה ובהמחשות
  • לשתף את הסטודנטים בצורה פעילה בשיעור ולהגיע לכל אחד מהם
  • לקבל משוב מיידי
  • להעריך את הסטודנטים במגוון דרכי בחינה והערכה

 

לרשותך דף עזר שיסייע לך לבחון – האם בחרתי בכלי הנכון? כיצד כדאי להשתמש בו?

 


 

הרחב הכל

מחולל מבחנים ומשחקים Quizlet

https://quizlet.com

  • רמת קושי: פשוט
  • סוג הפעילות: הערכה, תרגול עצמי (שינון), מישחוק
  • סוג שיעור: סינכרוני ואסינכרוני

האתר מאפשר יצירת משחקים בהם הכיתה יכולה לשחק אונליין בתחרות קבוצתית סינכרונית ובצורה א-סינכרונית כיחידים – כל סטודנט/ית בזמנו. הכלי מאפשר לימוד מושגים, מילים נרדפות, תרגום מילים ועוד, כשכל סטודנט/ית בוחר במשימות המתאימות לו.

מידע נוסף >

ניתן להשתמש במשחקים מוכנים או ליצור חדשים. כדי ליצור תרגול חדש על המרצה או הסטודנט/ית להקליד רצף של סדרות. למשל: מילה ופירושה, מילה והיפוכה, עיר בירה והמדינה לה היא שייכת, הטיות (זכר/נקבה, זמנים) וכיו"ב. לאחר מכן המחולל יאפשר ליצור פעילויות לימוד ומשחק שונות המאפשרות לשנן, לתרגל ולבחון. למשל: "פלאש קארדס" (כרטיסי הברקה), השלמת תשובה מתוך מאגר אותיות, משחק גרירה והתאמה, ביצוע מבחן בשילוב שאלות השלמה, רב ברירה ונכון/לא נכון.

 

 

לוח שיתופי – "פאדלט"

https://padlet.com/

  • רמת קושי: פשוט
  • סוג הפעילות: סיעור מוחות, עבודה שיתופית, רפלקציה, גלריית עבודות
  • סוג שיעור: סינכרוני ואסינכרוני

פאדלט הוא לוח שיתופי המאפשר לכל סטודנט/ית להעלות פרטי מידע ומדיה מסוגים שונים כגון טקסט, תמונה, קובץ וקישור.

מידע נוסף >

הכלי מתאים להצגת נושא ורעיונות על ידי הסטודנט/ית או לסיווג וארגון פריטי מידע, ליצירת תיק עבודות, קיר הנצחה ועוד.

ניתן להציג את החומר בצורות שונות, למשל: "קיר לבנים", זרם - מלמעלה למטה, מדפי סדרות וצ'אט (דיאלוג), ולעבוד בצורה יחידנית או שיתופית, מהבית או מהכיתה.

גרסת החינם מוגבלת ל-3 לוחות לחשבון

מומלץ להיכנס לגלריית העבודות באתר, על מנת לצפות בדוגמאות:

 

 

לוח שיתופי Jamboard Jam

https://jamboard.google.com/

  • רמת קושי: פשוט
  • סוג הפעילות: המחשה (לוח לבן), סיעור מוחות ועבודה שיתופית
  • סוג שיעור: סינכרוני ואסינכרוני

כלי שיתופי של גוגל המהווה לוח לבן משותף. ניתן לצרף תמונות, פתקיות ולשרבט על מספר מסגרות במקביל (בדומה ללוח הלבן שהיה בתוכנת ה"יוניקו"). את התוצר ניתן לשמור כמסמך PDF או כתמונה. לא חייבים לוח חכם או לוח מגע על מנת להשתמש בתוכנה. בשיעור סינכרוני, יש לשים לב שהסטודנטים מבינים שעליהם לעבוד על הלוח השיתופי ולא בתוכנת הזום.

מידע נוסף >

 

 

 

 

מרוץ ויקיפדיה – Nara View

https://www.naraview.com

  • רמת קושי: בינוני
  • סוג הפעילות: למידת חקר ומישחוק
  • סוג שיעור: סינכרוני

הכלי מאפשר למרצה ליצור עבור הסטודנטים משחק תחרותי, שבמסגרתו ידרשו להגיע ממושג אחד, אותו הגדיר/ה המרצה וקיפדה (העברית או האנגלית) למושג אחר אותו הגדיר/ה, תוך שימוש בלחיצה על הקישורים הקיימים בתיאורי הערכים בלבד.

 

מידע נוסף >

 היישום מתעד את הדרך שהגולש עובר, והמנצח הוא הסטודנט/ית שהגיע לערך המבוקש בזמן הקצר ביותר ו/או תוך שימוש במספר הקטן ביותר של שלבים. כמו כן, ניתן לבקש מהסטודנטים לענות על שאלה עם ההגעה "ליעד" בהתבסס על הערכים שקראו. בסיום המשחק היישום מציג "מפה"  של כל ההקשרים והמסלולים שעשו המשתתפים.

מתאים לשיעור סינכרוני כפתיחה או כסיכום.

 

To Be - אפליקציה למשחקי תפקידים וסימולציות (הדמיה)

http://www.to-be.co.il

  • רמת קושי: מורכב, נדרשת הכנה
  • סוג הפעילות: משחק תפקידים, סימולציה
  • סוג שיעור: סינכרוני

האתר מאפשר למרצה ולסטודנטים לדון בדילמות שונות באמצעות משחק תפקידים בו כל סטודנט/ית מקבל דמות, חומר רקע על הסוגיה שבמרכז הדיון ואת העמדה שהוא נדרש להציג. לאחר שכל סטודנט/ית מציג את עמדתו (בכתב באמצעות "צ'ט"), נערכת הצבעה. ניתן לשחק במספר שלבים ולערוך מספר הצבעות.

מידע נוסף >

 

באתר מספר תסריטים קיימים, אך גם קיימת אפשרות ליצור תסריטים חדשים וכן להציג דילמות לדיון מהיר. המשחק מסייע לסטודנטים להתנסות בכתיבת טיעונים ושכנוע ומעודד אותם לבסס את הכתיבה על המידע שקראו.

 

  • היות ונדרשת כתיבה רבה, רצוי לשחק ממחשב עם מקלדת ולא ממכשיר נייד.
  • כאשר ההפעלה נעשית מהבית ולא מכיתת מחשבים, מומלץ להפעיל בליווי Zoom

צפו בדוגמאות השונות באתר – מומלץ להשתמש באופציית ה"נושאים" בתפריט על מנת לצפות בתכנים על פי מקצוע וכתה. על מנת לצפות בכל מהלך המשחק הקישו על "תסריט המשחק".

 

MindMup יצירת מפות חשיבה

https://www.mindmup.com/

  • רמת קושי: בינוני
  • סוג הפעילות: המחשה, מארגן חשיבה
  • סוג שיעור: סינכרוני ואסינכרוני

האתר מאפשר ליצור מארגני חשיבה גרפיים כגון שמש אסוציאציות, מפות חשיבה ותרשימי זרימה, המקשרים בין מושגים או תמונות. כך ניתן לתעד בצורה ויזואלית מבני ידע ותהליכים.

מידע נוסף >

ניתן להשתמש מהמחשב הנייח או ממכשיר הטלפון הנייד בצורה יחידנית או שיתופית, ב- moodle או בשיתוף מסך ומשלוח הקישור למפה המשותפת בצ'ט בשיעור מקוון סינכרוני.

  • ניתן להירשם לאתר באמצעות חשבון Google
  • במחשב הנייח מומלץ לעבוד באמצעות דפדפן כרום

 

Triventy - יצירת חידונים בשילוב תמונות

http://www.triventy.com/

  • רמת קושי: פשוט-בינוני (במקרה של בנייה משותפת של חידון)
  • סוג הפעילות: הערכה ומישחוק
  • סוג שיעור: סינכרוני ואסינכרוני

כלי המאפשר לחבר חידונים וסקרים, שעליהם ניתן לענות על השאלות באמצעות המחשב או הסמארטפון.

מידע נוסף >

 לכל שאלה ניתן להזין רמז ועובדה נוספת אשר תופיע לאחר חשיפת התשובה, ולמשתתפים יש "גלגלי הצלה" במהלך ניסיון המענה. בנוסף, ניתן ליצור חידון שיתופי בו הסטודנטים מציעים שאלות משלהם המצטרפות למאגר לאחר אישור המרצה. כמו כן ניתן לקחת משחק קיים ממאגר המשחקים הפומביים ולהתאים אותו לצרכי המרצה. מתאים לפורמט סינכרוני וא-סינכרוני ואף לשילוב ביניהם – הסטודנטים יוסיפו שאלות במהלך השבוע ולאחר מכן בשיעור, ויתחרו בחידון שיצרו.

ניתן לצפות בתוצאות הכלליות ושל כל סטודנט/ית וסטודנט/ית.

 

כלי ליצירת סקרים אינטראקטיביים - Mentimeter

https://www.mentimeter.com/

  • רמת קושי: בינוני
  • סוג הפעילות: סיעור מוחות והערכה (סקרים, ענן מילים)
  • סוג שיעור: סינכרוני ואסינכרוני

כלי ליצירת סקרים אינטראקטיביים המאפשר שילוב של מגוון סוגי שאלות ותבניות.

מידע נוסף >

לאחר הכנת השאלה מתקבל קוד אותו מזינים הסטודנטים בכתובת menti.com, והמרצה מצידו יכול להציג את התוצאות. ניתן לראות את התוצאות מתעדכנות בזמן אמת.

מומלץ לעשות שימוש בכלי במהלך העברת שיעור בזום, בשאלות שאינן קיימות בפלטפורמת הסקרים של זום כגון ענן מילים. במהלך שימוש מסוג זה, נקרין את התוצאות לכלל הסטודנטים על ידי share screen. חשוב להבהיר לסטודנטים לחזור ל-ZOOM לאחר שהשיבו על השאלה.

 

כלי לניהול דיונים מבוססי וידאו Flipgrid

https://info.flipgrid.com/

  • רמת קושי: פשוט
  • סוג הפעילות: עבודה שיתופית והערכה
  • סוג שיעור: אסינכרוני

מתאים לעבודה א-סינכרונית, על ידי הטמעה של קישור במערכת ה-Moodle. זוהי פלטפורמה שמספקת סביבה לניהול דיונים על בסיס וידאו.

מידע נוסף >

לכל קורס נפתח לוח דיונים, בתוכו נפתחים על ידי המרצה דיונים ספציפיים. הסטודנטים מתבקשים להגיב בסרטוני וידאו של עד 90 שניות. האפשרות להגיב בעל פה ובווידאו יכולה לאפשר לסטודנטים להתבטא ביתר קלות ולעודד אותם להשתתף בדיונים על חומר הלימוד גם לאורך השבוע או בזמן עבודה בקבוצות.

 

כלים שיתופיים לכתיבת משחקים

כלי גוגל ומייקרוסופט: חברות גוגל ומיקרוסופט, מפעילות אתרים שנועדו לסייע לאנשי ונשות הוראה המלמדים מביתם. באתרים סרטי הסבר על השימוש בכלים השיתופיים, דגמי הוראה ועוד

לאתר גוגל: https://teachfromhome.google/intl/en/

לאתר מיקרוסופט: https://www.microsoft.com/en-us/education/

 

 

"גלגל הגרלה" לבחירה של שמות תלמידים או מושגים

https://www.classtools.net/random-name-picker/

 

 

מידע נוסף >

 

על ידי לחיצה על Edit ניתן להזין לכלי רשימה של תלמידים או מושגים. לחיצה על הגלגל לאחר מכן, תאפשר לנו להגריל כל פעם שם של תלמיד שיידרש לענות על שאלה או לחילופין של מושג. עם מתן תשובה נכונה, השם או המושג יוסרו מהגלגל.

שימו לב, ההגרלה מלווה באפקט של מחיאות כפיים - במידה והוא אינו מתאים לאוירת השיעור, מומלץ להשתיק את הדפדפן/אתר טרם השימוש.

 

אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
UI/UX Basch_Interactive