שיעור אסינכרוני: בכל מקום, בכל זמן ובכל קצב

מה זה שיעור מקוון אסינכרוני?

  • תכני השיעור שהוכנו מראש מונגשים לסטודנטים/יות באתר הקורס (באמצעות הקלטת שיעור מראש ו/או הכנת תכנים כתובים, מצגות וכד')
  • הסטודנטים/יות לומדים/ות את השיעור עצמאית בכל זמן ובכל מקום, והם גם יכולים לשלוט בקצב הלמידה
  • על הסטודנטים/יות להשלים את מטלות הלמידה עד למועד שנקבע על ידי המרצה

 

לפני שמתחילים: עקרונות להכנת שיעור מקוון אסינכרוני

כתבו פסקה קצרה לפתיחה הכוללת:

  • נושא השיעור והקדמה קצרה לתכני השיעור
  • מה הסטודנטים/יות נדרשים לעשות בלמידה העצמאית ובאיזה סדר
  • האם יש מטלה או משימה בסיום הלמידה?

חשוב לתת שמות ברורים לחומרי הלימוד, לדוגמה: מאמר בנושא XXX; סרטון בנושא XXX

 

שתי הדרכים הנפוצות ביותר להעברת שיעור מקוון אסינכרוני:

 

שיעור מבוסס תכנים כתובים:

  • ניתן להשתמש במצגת השיעור כבסיס לשיעור המקוון
  • מומלץ להרחיב את המידע הרשום במצגת עצמה ולהוסיף קישורים רלוונטיים
  • הוסיפו הערות על גבי המצגת, שאלות למחשבה וכד'
  • זכרו שיש לנסח את התכנים בשפה ברורה המסייעת לסטודנטים/יות להתמודד עם החומר הנלמד בצורה עצמאית
  • קריאת מאמר / פרק מספר / תכני אתר
  • אם צורפו חומרי קריאה לשיעור, מומלץ להוסיף טקסט הקדמה קצר הכולל את נושא חומר הקריאה, דגשים לקריאה ועוד

 

תקשורת עם הסטודנטים והסטודנטיות

  • מומלץ לפתוח פורום "שאלות ותשובות" לכל שיעור מקוון (או פורום שאלות תשובות כללי לכל הקורס). חשוב שבפורום זה המרצה ו/או עוזר/ת הוראה יענו לשאלות העולות.

 

מטלה לבדיקה עצמית / ציון

לסיום השיעור המקוון מומלץ להוסיף מטלה קצרה (לבדיקה עצמית או לציון), לדוגמה: בוחן עם מספר שאלות רב ברירה

שימו לב: ב-Moodle הבדיקה לשאלות רב ברירה היא אוטומטית

 

למידע נוסף >

 

אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
UI/UX Basch_Interactive