שיעור אסינכרוני: בכל מקום, בכל זמן ובכל קצב
מה זה שיעור מקוון אסינכרוני?
- תכני השיעור שהוכנו מראש מונגשים לסטודנטים/יות באתר הקורס (באמצעות הקלטת שיעור מראש ו/או הכנת תכנים כתובים, מצגות וכד')
- הסטודנטים/יות לומדים/ות את השיעור עצמאית בכל זמן ובכל מקום, והם גם יכולים לשלוט בקצב הלמידה
- על הסטודנטים/יות להשלים את מטלות הלמידה עד למועד שנקבע על ידי המרצה
לפני שמתחילים: עקרונות להכנת שיעור מקוון אסינכרוני
כתבו פסקה קצרה לפתיחה הכוללת:
- נושא השיעור והקדמה קצרה לתכני השיעור
- מה הסטודנטים/יות נדרשים לעשות בלמידה העצמאית ובאיזה סדר
- האם יש מטלה או משימה בסיום הלמידה?
חשוב לתת שמות ברורים לחומרי הלימוד, לדוגמה: מאמר בנושא XXX; סרטון בנושא XXX
שתי הדרכים הנפוצות ביותר להעברת שיעור מקוון אסינכרוני:
- שיעור אסינכרוני מבוסס הרצאה מוקלטת בווידאו
- שיעור מבוסס תכנים כתובים
שיעור מבוסס תכנים כתובים:
- ניתן להשתמש במצגת השיעור כבסיס לשיעור המקוון
- מומלץ להרחיב את המידע הרשום במצגת עצמה ולהוסיף קישורים רלוונטיים
- הוסיפו הערות על גבי המצגת, שאלות למחשבה וכד'
- זכרו שיש לנסח את התכנים בשפה ברורה המסייעת לסטודנטים/יות להתמודד עם החומר הנלמד בצורה עצמאית
- קריאת מאמר / פרק מספר / תכני אתר
- אם צורפו חומרי קריאה לשיעור, מומלץ להוסיף טקסט הקדמה קצר הכולל את נושא חומר הקריאה, דגשים לקריאה ועוד
תקשורת עם הסטודנטים והסטודנטיות
- מומלץ לפתוח פורום "שאלות ותשובות" לכל שיעור מקוון (או פורום שאלות תשובות כללי לכל הקורס). חשוב שבפורום זה המרצה ו/או עוזר/ת הוראה יענו לשאלות העולות.
מטלה לבדיקה עצמית / ציון
לסיום השיעור המקוון מומלץ להוסיף מטלה קצרה (לבדיקה עצמית או לציון), לדוגמה: בוחן עם מספר שאלות רב ברירה
שימו לב: ב-Moodle הבדיקה לשאלות רב ברירה היא אוטומטית